O vitalitu je potřeba pečovat již v mladším věku

Chceli být člověk vitálním i ve vyšším věku, měl by se o to svým životním stylem a svými návyky sám přičinit, a čím dříve tak učiní, tím lépe. V praxi to znamená, že by každý, kdo chce zůstat vitálním, měl pečlivě dbát na pestré složení svého jídelníčku s dostatkem ovoce, zeleniny, potravin obsahujících vápník a železo, omezit spotřebu soli a cukru a hlídat si hladinu cholesterolu. Důležitý je také pravidelný pohyb, pozitivní myšlení a spánek.

Podle odborníků ke zvýšení vitality v seniorském věku výrazně přispívají následující faktory:

  • Lehký pocit hladu způsobuje pomalejší látkovou výměnu, a tím pádem pomalejší opotřebovávání organismu.
  • Láska a sex jsou považovány za nejlepší omlazovací prostředek, jelikož mozek produkuje adrenalin a imunitní systém se pak lépe vyrovnává s nemocemi.
  • Vitamíny zvyšují odolnost buněk proti volným radikálům, což jsou odpadní produkty látkové výměny, které buňkám ubírají bílkovinu potřebnou k životu.
  • Kyslík− spaní u otevřeného okna a sportování na čerstvém vzduchu je nejlepším způsobem, jak okysličit tělo přirozenou cestou.
  • Pozitivní myšlení – štěstí a spokojenost posilují obranyschopnost organismu vůči nemocem.
  • Chlad − snížením okolní teploty se zpomaluje látková výměna, proto je dobré se v zimě příliš nenavlékat a spát ve studenější místnosti.