Jedním z nejúspěšnějších marketingových nástrojů na internetu je bezesporu PPC reklama, jejíž hlavní výhodou je skutečnost, že neplatíte za zobrazení reklamního formátu, ale za skutečný proklik. Vždy tedy platíte až ve chvíli, kdy se potenciální zákazník dostane na vaše stránky. Pokud se chystáte světu představit svůj nový internetový obchod, produkty nebo služby, jistě jste o systému PPC reklam už zaslechli mnohé. Pokud plánujete využít tyto marketingové nástroje ve svůj prospěch, měli byste se také zamyslet nad tím, kolik do reklamy hodláte investovat. Na první pohled je jasné, že rozpočet a finální náklady se budou lišit podle toho, jakých cílů chce každý inzerent dosáhnout. Přesto však najdeme několik společných faktorů, které byste při plánování své první kampaně určitě neměli opomenout.

Start už známe. A co cíl?

Reklama na internetu, obzvlášť PPC reklama je díky analytickým nástrojům a statistikám nejlépe měřitelnou reklamou vůbec. V první řadě si tedy stanovte cíle, podle kterých se bude investice do reklamy odvíjet. Pokud prodáváte produkty, vaším cílem bude objednávka. Pokud například provozujete herní portál, bude vaším cílem nejvyšší počet zaregistrovaných hráčů. Důležité je stanovit si finanční vyjádření toho, jak velkou hodnotu pro vás daný cíl má. Vždy tedy platí, že celkové investice do reklamy musí být nižší než celkové výnosy, které z této reklamy vyplývají. Správně nastavené PPC kampaně vám klienty přivedou samy a to nenásilnou cestou. Klienti vás hledají podle zadaných klíčových výrazů a tím projevují první zájem. Je tedy už jen na vás, zda je správně oslovíte a tím splníte svůj předem stanovený cíl.

Kolik to stojí?

Pokud chcete inzerovat v PPC reklamě, je důležité brát ohled na to, že rozhodně nebudete sami. V dnešní době používá tento marketingový nástroj většina firem. Čím je váš obor podnikání rozšířenější, tím více konkurence se bude zobrazovat společně s vámi a to se také promítne na ceně prokliku. Nejvíce konkurenčními obory v proklikových reklamách bývá stěhování, půjčky, reality, prodeje autodoplňků apod. Pokud reklamy cílíte jen do některého regionu, konkurence samozřejmě klesá. Každý obor podnikání má během roku určitou sezónu, kdy je na vrcholu a naopak období, kdy je aktivita utlumena. Prodej hraček a dětského zboží má nejvyšší obraty kolem Vánoc, naopak například prodej bazénové chemie je v rozkvětu během léta. V silných měsících tak budete soupeřit s konkurencí o co nejlepší pozice ve vyhledávání.